Saturday, July 13, 2013

Milk boOster Shaklee ~ supplemen yang digilai

Set ini merupakan set optimum dan paling digilai oleh ibu2 menyusu.. Supplemen Shaklee bukan sekadar milk booster, manfaat yang diperoleh terlalu banyak dan mencakupi pelbagai aspek kesihatan (sistem saraf, sistem peredaran darah, sistem perkumuhan dll). Senang cerita it repair, rejuvenate and nourish tubuh kita dari dalam sehingga ke luaran. Supplemen Shaklee adalah satu usaha yang kita boleh lakukan untuk meningkatkan taraf kesihatan kita.

Jom kita tengok camne supplemen2 ini dapat membantu::

Vita-Lea Iron Formula {multivitamin}
~Supplemen seimbang dan komprehensif yang dirumus khas bagi memenuhi 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh badan orang dewasa.
~Dilengkapi dengan 12 vitamin , 7 galian dan telah dilengkapi zat besi bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lagi
~Ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.
~Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.

B Complex
~Sangat penting dalam membantu memetabolismakan karbohidrat, lemak & protein
~Agen anti-stress (sbg penenang)
~Membantu meninggikan sistem pertahanan badan
~Menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga
~Membantu ibu2 berfikiran positif (sentiasa mood baik).. so, apabila kurangnya stress & hepi, secara otomatik penghasilan susu akan lebih lancar
~Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan supplemen B complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin yang sedia ada dalam badan si ibu.
~Wajah ibu berseri dan tidak kusam

Vitamin C
~menjaga salur darah
~sebagai antioksidan
~membantu meningkatkan antibodi ibu dan kandungan antibodi di dalam susu ibu untuk anak yang sedang menyusu. so, sekiranya anda atau baby demam, cuma tingkatkan pengambilan vitamin C ke 2 bj sehari
~bg ibu2 yang mhadapi puting melecet/luka/berdarah, insyaAllah akan mudah sembuh
~kulit makin bersih, cerah & cantik. Vitamin C membantu dlm pembentukan kolagen dengan lebih baik

Alfalfa Complex
~merupakan supplemen penting untuk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dlm memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim
~namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yg hanya mengambil 2bj sehari telah mempercepatkan proses badan stimulate untuk menghasilkan susu dgn lebih cepat.
~turut membantu perkumuhan (lebih lawas) dan membantu membuang angin dlm badan... secara otomatik kesan baik pd baby.. baby susah nk kena kembung.
~bg yg tdk menyusukan  bayi, Alfalfa Complex yang dikenali sebagai raja tumbuh2an ini mpunyai byk khasiat kesihatan. ianya dikatakan byk mbantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. Pengambilan Alfalfa Complex memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti Alfalfa. The more we take the more we have to drink

Ostematrix 
~Dlm susu ibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. bg ibu yg menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. bg ibu2 yg tdk menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dlm diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia ada dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini, maka si ibu tadi mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garis tua. sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. jika perasan, ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period), susunya akan merudum. ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeuarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.
~Antara manfaat Ostematrix::

  • atasi masalah sembelit
  • memberi tenaga dan mudah bangun dari tidur
  • mengekalkan tekanan darah normal
  • membantu kita supaya sentiasa segar
  • mengelakkan kemurungan
  • mengatasi masalah "water retention"
  • mengatasi masalah PMS
  • mengelakkan kekejangan & sakit tulang belakang
  • membantu pengeluaran susu (milk booster) dgn syarat perkara asas penyusuan dipatuhi
  • mengatasi masalah pereputan tulang
  • memastikan tulang PADAT bg mengampu tubuh yg berat (jika ada masalah berat berlebihan)
  • paling penting.... ia mudah ditelan. jika anda mangalami masalah untuk minum susu, dapatkn Ostematric kerana ia tidak berbau dan tidak mpunyai rasa..
ESP @ Energizing Soy Protein
~Komposisi vitamin utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protein iaitu khasiat dari makanan yg diambil. protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga, protein sgt sensitif. ianya wujud pd suhu badan kita dan mudah terhapus pd suhu yg tinggi. apabila kita memasak sumber protein seperti ikan goreng pada suhu yg tinggi, hakikatnya banyak protein yg telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.
~ESP adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yg sgt tinggi nilainya dlm pembentukan sel. protein adalah amt penting dlm pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yg sedang membesar.
~Keistimewaan ESP::
  • membekalkan tenaga
  • memberikan rasa kenyang
  • diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yg sihat
  • membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
  • memperbanyakkan susu ibu (milk booster)
  • membantu mengekalkan kepejalan otot
  • Glisemik rendah yg dpt membantu mengekalkan gula dalam darah yg normal
  • mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung & prostat
harga runcit utk full set ini : RM444.75
untuk mendapatkan harga super special, hubungi saya.

Salam Kasih Mesra,
NIZA (915474)
013-584 9326
khaireen1908@gmail.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

** juga bleh add on vitamin lain seperti
ZINC Complex --> penting dalam mempercepatkan proses pembaikan luka dalaman juga lujaran ibu.. amat digalakkan bg ibu yg baru lepas bsalin @ dlm tempoh bpantang



 Vitamin E / GLA Complex --> kulit cantik & keintiman wanita
@

 
Lecithin --> memecahkan lemak secara sihat
@
Omega Guard --> membantu meningkatkan kandungan DHA dalam susu ibu disamping membantu paras kolesterol dalam badan ibu.

Salam Kasih Mesra, 
NIZA {915474}
013 - 584 9326
khaireen1908@gmail.com



No comments:

Post a Comment

tanya ape2 je.. saya sedia membantu..