Friday, August 16, 2013

Alfalfa Complex Shaklee

Alfalfa merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi - digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbaagai nutrisi dan zat galian.
Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee pada tahun 1950an ... ha!! sejarahnya..

Kriteria yang perlu diteliti untuk memilih Alfalfa::
#1 ~ disediakan hanya daripada daun2nya bukan batang @ akar
#2 ~ Daunnya diproses secara semulajadi melalui cahaya matahari.. bukan menggunakan mesin ihaba
#3 ~ Ditanam secara organik tanpa menggunakan racun serangga, racun rumpai dan baja kimia.

Alfalfa Shaklee ni diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa juga dipanggil lucerne di sesetgh negara, adalah tumbuhan yang hidup lebih dr 2 tahun. Ia nya tumbuhan berbunga dlm keluarga pea @ kacang) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimis. Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa mempunyai gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap untuk kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun2 ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.
Kemudian, daun2 yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.

** semua kriteria tu ade pd Alfalfa shaklee.. wahhh!! saya tlh membuat pilihan yg betul..

Manfaat Utama Alfalfa Shaklee::
Alfalfa membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah2an mahupun sayuran. Ia kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enxim dan fitokimia. 10biji alfalfa menyediakn nutrisi yang menyamai segelas susu.

Mencuci Hati, Darah dan Usus ~ Alfalfa adalah makanan yg sgt beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihakan hati, kolon, darah dan mecantikkan kulit dan otot.

Melawan Alahan ~ Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan

Baik Untuk Perubahan Patologi di dalam Usus dan Perut ~ Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Menyingkirkan Lemak & Kolesterol ~ Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Melawan Tumor ~ Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel2 kanser dan membuang tumor.

Melegakan Keletihan ~ Melegakan keletihan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

Merawat / Mencegah Artritis ~ Melegakan sakit artritis (sakit sendi)


Harga Pasaran RM97.50 untuk 700tablet dan RM53.75 untuk 330tablet

BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN KHASIAT RAJA SEGALA TUMBUHAN NI??
DENGAN HARGA SUPER SPECIAL?? 
HUBUNGI SAYA..

Salam Kasih Mesra, 
NIZA {915474}
013 - 584 9326
khaireen1908@gmail.com



No comments:

Post a Comment

tanya ape2 je.. saya sedia membantu..